දාසලාගේ විහිලු වලට සංයුක්ත පිළිතුරැ

දාසලාගේ විහිලු වලට සංයුක්ත පිළිතුරැ

යූරෝපීය කොමිසම විසින් ජීඑස්ඵී සහනය නැවත ලංකාවට ලබාදීමට නම් ලංකා ආන්ඩුව විසින් සම්පූර්ණකල යුතු කොන්දේසි මාලාවක් ඉදිරිපත් කරලා තියෙනවා. ඒ කොන්දේසී ලංකාවේ නරක මානව හිමිකම් කැරැට්ටුව නැවත ප්‍රතිසංස්කරණය කිරීම වෙනුවෙන්. යූරෝපා කොමිසම සම්බන්ව විවේචන තිබියදී පවා කොමිසම විසින් ඉදිරිපත්කර ඇති කාරනා සම්බන්ධව ආදාළ කොන්දේසී සම්බන්ව විරැද්ධ වෙන්න දෙයක් නෑ. ඇත්තටම ඕනේ ලැජ්ජ වෙන්න. 2500 ඉතිහාසයක් තෙපරබානා රටකට තවත් කොහෙන් හරි ඇවිල්ලා මානව හිමිකම් ඉගැන්වීම ගැන. ( සභාවේ සිනා)

කොහොම හරි ඔය කියන ප්‍රධාන මානව හිමිකම් කොන්දේසී අතර ලිංගවර්ගකරණයෙන් සමාජය තුළ කොන්කරනු ලැබූ ප්‍රජාවන්ගේ අයිතීන් තහවුරැ කිරීමද ඇතුලත්. මේ සම්බන්ධව පුවත් වාර්තාකරලා තිබුනේ ලංකාවේ ප්‍රධාන ධාරාවේයැයි කියන මාධයවල රෙදි ඔවුන් විසින්ම ගලවාගෙන. දේශපාලඥයන් ගැන කථාකිරීමට දෙයක් නෑ. මොකද ලංකාවේ ඔය පාර්ලිමේන්තුවේ ඉන්න බහුතරයක්ම නියමිත අධ්‍යයාපනයක් හෝ අධ්‍යයනයක් තැති සත්තු පිරිසක්. ඒවගේ සත්තුන්ට මේ වගේ දියුණු දේශපාලන මාතෘකා තේරැම්ගන්න පුලුවන් කමක් නෑ.

සමාජ ආසාධාරණයනට කොන්කිරීමට ලක්වෙච්ච ප්‍රජාවන් සම්බන්ධව ලංකාවට තියෙන්නේ ඉතාම අසික්කිත අතීතයක් සහ වර්ථමානයක්. රාජ්‍ය විසින් මුදාහැරි වාර්ගික පීඩනයට එරෙහිව සිය අයිතීන් ඉල්ලා අරගල කල දෙමළ ජනතාව ජන සංහාරයකට සිදුකළ සහ තවමත් කරමින් ඉන්න රටකට තමයි අපිට ජෙන්ඩර් රයිට් වෙනුවෙන් සටන් කරන්න සිදුවෙලා තියෙන්නේ.

එල්ජීබීඩී සහ ක්යුර් රයිට්ස් ලෝකය පුරා ප්‍රධාන සටන් පාඨයක් බවට පත්වෙන්නේ ලෝකය පුරා වාමාංශික ව්‍යාපාරත් එක්ක. ඇමරිකාව සහ යුරෝපය පුරාම එල්ජීබීඩී සහ ක්යර් රයිට්ස් වෙනුවෙන් අනවතර අරගල කරන්නේ වාමාංශික ක්‍රියාකාරීන්. එඩ්වඩ් කාර්පෙන්ටර්, ඔස්කාර්වයිල්, හැරී හෙයි. එම්මා ගොල්ඩ්මාන් වගේ සමාජවාදී වාමාංශික ක්‍රියාකාරීන් තමයි මුල්කාලයේ එල්ජීබීඩී අයිතිය වෙනවෙන් වන සටන ප්‍රධාන අරගල කරැවන් වෙන්නේ. විශේෂයෙන් කාර්පෙන්ටර් විසින් ලියන ලද /ඉන්ටර්මීඩිඑට් සෙක්ස්/ පොත 20 සියවසේ එල්ජීබීඩී අරගල ව්‍යාපාර වල මූලික කෘතියක් බවට පත්වෙනවා. 1902 දි ඔහු විසින් ප්‍රකාශයට පත්කල විශ්ෂ්ඨ කාව්‍යසංග්‍රහය, Ioläus: An Anthology of Friendship, අති සාර්ථකත්වයක් අත්කරගන්වා විතරක් නොවෙයි එය කල්චර්ල් හෙජමොන් දැනුම පිළිබද අවබෝධව වඩා ඉහළ තැනකට ගෙනියනව.

එ වගේමයි 20 වන සියවසේදී කතෝලික පල්ලිය, සහ අන්ත, මධ්‍යම දක්ෂිනාංශික කොන්සවේටිව් බෙහෝ පක්ෂ එල්ජීබීඩී අයිතීන් වලට එරෙහිවෙද්දී ඒ අයීතින් වෙනුවෙන් සිටගන්නේ යුතෝපියානුයැයි කියන මාක්ස්වාදී පක්ෂ. කියුබානු කොමියුනිස් පක්ෂය 1970 දශකයේ ඉදලා එල්ජීබීඩී අයිතීන් පිළිගැනීමේ ආස්ථානයක සිටිනවා.

21 එක්වැනි සියවස වන අද අප ජීවත්වන ලෝකය පුරාම එල්ජීබීඩී අයිතින් යනු වාමංශික දේශපාලන ව්‍යාපාරවල මූලික සටන් පාටයකි.

මේ ලෝක ඉතිහාසය මුලින් සදහන් කර ඉන්නට සිතුනේ කොළඹ මූලිකකරගෙන සිටින ඊනියා ලිබරල්වාදීන්යැයි කියා ගන්නා පිරිස් වම එල්ජීබීඩී අයිතීන් වෙනුවෙන් නොවේයැයි අපට විහිලු කරමින් සිටින හෙයිනි. දැන්වීම් නිර්මාන අධ්‍යක්ෂකයෙක් කියා ගන්නා අයෙකු විසින් වාමාංශික පිරිස් විසින් එල්ජීබීඩී අයිතිය සම්බන්ධව තැබූ අදහස් කියවන්නට ආස යැයි කියා තිබුණි.

සමහර විට ඒ අදාළ තැනැත්තා විසින් වාමාංශික අදහස් ලෙස කියවා තිබුනේ ජනතා විමුක්ති පෙරමුනේ නලින්ද ජයතිස්ස යන අය සිදුකල ප්‍රකාශ වන්නට පුලුවන. අපට කියන්න ඇත්තේ වම සහ ජනතා විමුක්ති පෙරමුණ එකක් ලෙස පටලවා නොගන්නා ලෙසයි. ජනාතා විමුක්ති පෙරමුණ මොකක්දෝ හයිබ්‍රිඩ් වර්ගයට අයත් නිසා ඔය කියන අයම පසුගිය පාර්ලිමේන්තු මැතිවරණයේදී අලුත් පරපුර යන නමින් මගේ ඡන්දය ජවිපෙට යනුවෙන් ඇඩ්කරා නම් මතකය. ඒ මතකයන් නිසා වම පටවලා ගන්න එපා යැයි අප කියන්න කැමතිය.

නැවත මාතෘකාවට, එල්ජීබීඩී අයිතීන් යනුම අනෙකාගේ කැමැත්තට ගරැකිරීමක් සහ අනෙකාගේ කැමැත්ත පිළිගැනීමක. ලංකාවේ බොහෝ දෙනා එල්ජීබීඩී කියා විග්‍රහ කරන්නේ ලිංගික අර්ථවෙනි. එහි වූ මානව දේශපාලන අරැත ලිංගික වර්ගකිරිමකින් එහා ගොස් මානව විමුක්ති  අර්ථයක් දක්වා දිගුවෙයි.

එවැනි මානව වටිනාකමක් සිය දේශපාලන ව්‍යාපාරයන්ට තුළට ගත හැකිනම් ඒ විවිධ තලයේ වාමාංශික ව්‍යාපාරයන්ටම පමණි. ජාතියක් හෝ ආගමක් තුළ වූ දක්ෂිණාශික හෝ වෙළද අගය තුළවූ ලිබරල් ව්‍යාපාරයන්ට මනුෂ්‍ය සම්බන්ධතාවයකට අගයක් එකතු කීරීමට හෝ මානව විමුක්තිය වෙනුවෙන් සිට ගැනීමට නොහැකි බව ඉතිහාසය විසින් පෙන්වා දී තිබේ.

එකදු ලිබරල් වේදිකාවක , එකදු දක්ෂිණාශික වේදිකාවක එල්ජීබීඩී කොඩියක් ලෙළදේනම් අපට පෙන්වා දෙන්න කියා අප කියමු. ඒ එකදු වේදාකාවකට මානවම විමුක්තියේ කොඩියක් එසවීමට නොහැකිය. මන්ද ඔවුන් ආගමක, ජාතියක හෝ මූල්‍ය අගයක වහලුන් නිසාවෙනි.

සිය සමාජ ස්තරය තරණය කිරීමට ලැඩර් සොයන කොළඹ දාසලාට කියන්නේ විහිලු නොකරන්න කියාය.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s